Open Monumentendag Vlaardingen Logo 2022

Duurzaam duurt het langst

Open Monumenten Dag 2022

Welkom op de website over de Open Monumenten Dag 2022. Hier kunt u meer informatie en het programma van de Open Monumenten Dag vinden.

Duurzaam duurt het langst

De Open Monumentendag 2022 heeft als thema "Duurzaam duurt het langst".

Monumenten zijn in de praktijk duurzaam. Ze bestaan al lang en blijven, als het goed is, ook lang. Duurzaam in de zin van klimaatvriendelijk vraagt nog wel aandacht en zorg: geen verspilling van energie en grondstoffen en de zorg voor mens en natuur. Weten dat er monumenten zijn, de geschiedenis kennen en weten hoe het er voor staat, zijn van belang voor het heden en de toekomst van het erfgoed. De OMD is een moment voor de noodzakelijke aandacht. In het weekend van 10 en 11 september 2022 zijn er ook Open Ateliers. Erfgoed en Kunst passen bij elkaar!

Programma

Het programma van de Open Monumentendagen 2022 te Vlaardingen is te vinden op deze website. Bekijk informatie over de lezing of bekijk informatie over het programma.

Open Monumentendag valt dit jaar samen met Open Ateliers. Sommige ateliers zijn gevestigd in historische panden, welke u ook kunt bezichtigen tussen 11:00 en 17:00 uur. Bekijk hier de lijst met open ateliers.

Aan elk open monument hangt een poster of vlag van de nieuwe landelijke sponsor Vriendenloterij.

Programmaboekje
Download en bekijk het volledige programma
Download Programmaboekje

Download en bekijk het persbericht
Download persbericht

Fotowedstrijd
Meer over de fotowedstrijd
fotowedstrijd

Voor Open Monumentendag 2022 wordt een fotowedstrijd gehouden.